goilvn

goilvn

goilvn

goilvn

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

تشخیص سفر کاری یا شخصی با هوش مصنوعی اوبر

طبق اعلام گوگل، اپلیکیشن دوربین گوشی‌های پیکسل از تاریخ ۲۶ مهر قادر به بهره‌گیری از میکروفون‌‌های جانبی برای ضبط ویدیو خواهد بود.منبع

زادروز مریم میرزاخانی، روز جهانی زن در ریاضیات نام گرفت

تابستان امسال، سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد برای برخی از محصولات خود آپدیت اندروید 8 اوریو را عرضه کند. یکی از این محصول گلکسی A9 Pro 2016 بود.0
طبق اعلام سامسونگ دستگاه‌هایی که بیش از دو سال پیش عرضه شده بودند، آپدیت اوریو اندروید را دریافت می‌کردند. ابتدا گلکسی J7 Neo آپدیت اندروید 8 را دریافت کرد. ده گوشی دیگر نیز قرار است که این آپدیت را در ماه‌های آینده دریافت کنند. البته به نظر می‌رسد که آپدیت اندروید 8 گلکسی A9 Pro 2016 از راه رسیده است.حجم این آپدیت 2.09 گیگابایت است. برخی از کاربران که 32 گیگابایت فضای داخلی گوشی را پر کرده‌اند مطمئنا با نصب این آپدیت مشکل خواهند داشت. اگر با چنین مشکلی روبرو هستید بهتر است به صورت موقتی کمی فضا برای آپدیت خالی کنید. البته عرضه آپدیت مدتی طول می‌کشد و به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد. گوشی‌های میان‌رده سامسونگ اوایل ٢٠١٩ آپدیت اندروید 8 را… سامسونگ انتشار آپدیت اندروید اوریو برای این گوشی‌ها را به… اندروید 8 اوریو به همراه رابط کاربری Samsung Expreince 9.0 عرضه می‌شود. دات نوتیفیکیشن، نور شب و مد تصویر در تصویر درون این آپدیت هستند. همچنین طراحی آیکون‌ها نیز یک سیستم جدید دارد. اگر یک آیکون با استانداردهای گوگل همخوانی نداشته باشد، خود رابط کاربری، دور آیکون را سفید خواهد کرد تا با بقیه آیکون‌ها هماهنگ باشد.مطمئنا پس از دریافت آپدیت اندروید 8 گلکسی A9 Pro 2016 عملکرد بهتری را از گوشی شاهد خواهید بود. یکی از بهبود عملکردها باید باتری 5 هزار میلی‌آمپر این گوشی باشد. اگر این آپدیت را هنوز دریافت نکرده‌اید به صورت خودکار به تنظیمات گوشی رفته و عرضه آپدیت را چک کنید.منبع

بارش شهابی ۲۸ مهر زیر نور ماه

عنکبوت‌های شتری در خاورمیانه

بارش شهابی جباری یکی از بارش‌های شهابی سالانه‌ و کانون بارش آن در صورت فلکی "جبار" است. صورت فلکی جبار یا شکارچی، صورت فلکی است که نیمی از آن در آسمان نیمکره جنوبی و نیم دیگر آن از نیمکره شمالی زمین قرار دارد. "جبار" شامل ستارگان درخشان بسیار است. ستاره‌های صورت جبار شباهت به یک شکارچی دارد که از هزارها سال پیش در جهان شناخته شده‌ بود. گشتن به دنبال کمربند شکارچی آسان‌ترین راه پیدا کردن این صورت فلکی است. این کمربند شامل سه ستاره پرنور نزدیک به هم و در یک ردیف است.

بارش شهابی ۲۸ مهر زیر نور ماه

ستاره‌های صورت فلکی جبار که در کنار هم ردیف شده‌اند

این بارش شهابی معمولا هر سال از حدود روز دهم مهر تا روز شانزدهم آبان فعال است، ولی در روز 29 مهر به اوج بارش می‌رسد و دنباله‌دار "هالی" منشأ بارش شهابی جباری است. این دنباله‌دار معمولا حدود هر ۷۶ سال یک بار مدار کره زمین را قطع می‌کند.

 

بارش شهابی ۲۸ مهر زیر نور ماه

دومین بارش شهابی مهرماه

مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به بارش‌های شهابی توضیح داد: کانون بارش شهابی جباری که دومین بارش شهابی در مهر ماه است در صورت فلکی شکارچی (جبار) قرار دارد که این شب‌ها حدود نیمه شب دقیقا از شرق آسمان طلوع می‌کند.

وی با اشاره به تعداد شهاب‌های قابل مشاهده از این بارش، اظهار کرد: تعداد ZHR (میزان بارش ساعتی سمت‌الراسی که در هر ساعت دیده می‌شود) بین 15 تا 20 شهاب در ساعت است.

به گفته این فعال حوزه نجومی، مشاهده این تعداد شهاب مشروط بر آن است که کانون بارش درست بالای سر ناظر باشد، ضمن آنکه ناظر باید در محیطی به دور از نور مزاحم ماه و سایر آلاینده‌های نوری و حتی غبار در آسمان باشد.

عتیقی تاکید کرد: هر چه ارتفاع کانون بارش به افق نزدیکتر باشد و یا آلودگی نوری وجود داشته باشد، شهاب‌های کمتری قابل مشاهده است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با تاکید بر اینکه هر بارش شهابی به نامی خاصی مشهور است، یادآور شد: نام بارش‌ها برگرفته از صورت فلکی است که کانون بارش قرار دارد و از آنجایی که بارش شهابی جبار در صورت فلکی جبار قرار دارد، از این رو این بارش به نام صورت فلکی آن مشهور است.

عتیقی با بیان اینکه برای رصد بارش شهابی جباری نیاز به تلسکوپ و یا ابزارهای رصدی نیست، افزود: در صورتی که رصدگر از شهرهای بزرگ و آلودگی نوری دور شود، می‌تواند در همه پهنه آسمان به دنبال شهاب‌های این بارش بگردد.

وی زمان اوج بارش شهابی جباری را روزهای شنبه و یکشنبه، 28 و 29 مهرماه ذکر کرد و در عین حال تاکید کرد: اوج بارش شهاب جباری در شنبه و بامداد یکشنبه 28 و 29 مهرو همزمان با نور زیاد "کوژ ماه" افزاینده است؛ از این رو رصدگران شانس زیادی برای مشاهده شهاب‌های کم نور این بارش ندارند.

عتیقی در خصوص نحوه رصد این بارش شهابی، توضیح داد: برای عکاسی از بارش شهابی جباری باید از دوربین‌های مکانیکی و یا دیجیتال موسوم به DSLR که امکان نوردهی به مدت دلخواه را دارند، استفاده کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تهیه گزارش‌های علمی از بارش با درج نام فرد و یا اعضای گروه، مختصات جغرافیایی رصد، تعداد شهاب‌های رصد شده، بیان بازه زمانی مشاهده شهاب‌ها، صورت فلکی که شهاب در آسمان جا به‌جا می‌شود و میزان شدت نور هر شهاب از جمله مواردی است که رصدگران در تهیه گزارش‌های علمی خود باید به آن توجه کنند.

5656

منبع

گوگل ۲۰ ساله شد

کارمندان در مورد رئیس خود چگونه فکر می‌کنند

 

به گزارش خبرآنلاین، «لری پیج» و «سرگئی برین» دو دانشجوی استنفورد با شمارش تعداد کلمات به‌کاررفته روی وب سایت‌ها، موتور جستجویی درست کردند که بزرگ آن زمان یعنی یاهو و آلتاویستا را به زمین زد و شماره یک موتورهای جستجو شد.{لینک}

سپتامبر 1998 در منلوپارک در شمال کالیفرنیا با نام Googol شروع شد و مدت‌ها دیتای آن روی سرور استنفورد ماند.

اوت 2004 سهامش عرضه شد و 85 دلار بود و امروز به‌عنوان کمپانی چند صد میلیارد دلاری هر سهامش 1000 دلار شده است.

نقشه، جی میل، کروم و سپس اندروید دنیای گوگل را متحول کرد و با خرید یوتیوب به ارزش 1.65 میلیارد دلار در سال 2006 دنیا را متحول کرد و عینک هوشمند ساخت، خودروی خودران را توسعه داد و اینترنت بالنی را در نقاط دوردست فراهم کرد.

در سال 2015 تغییر ساختار داد و پدردار شد.(آلفابت) و گوگل، وایمو و... زیرمجموعه آن شد و با توسعه هوش مصنوعی و اسپیکر هوشمند رقیبی برای آمازون و اپل و مایکروسافت شد.

گوگل امروز 80 هزار کارمند دارد و عمده درآمدش از تبلیغات اینترنتی است. در فصل دوم 2018 حدود 5.1 میلیارد دلار از طرف اتحادیه اروپایی جریمه شد و هم‌زمان 3.2 میلیارد دلار سود خالص داد.

اخیراً بحث اخبار جعلی و مبارزه با آن از یک‌سو و حملات ترامپ به گوگل به اتهام دست‌کاری در موتور جستجو باعث بحران در این کمپانی شده است.

 

5656

 

 

منبع

خوردن دوغ و مسواک نزدن مینای دندان را خراب می‌کند

چرا بسیاری به ساختگی بودن فرود روی ماه و دیگر نظریه‌های توطئه باور دارند؟

پدیده "اروژن" یا فساد تدریجی دندان‌ها، فرآیندی غیرقابل‌برگشت است که طی آن ساختمان دندان در اثر مواد شیمیایی که عمدتاً به علت اسید موجود در مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل آب‌میوه ایجاد می‌شوند، دچار پوسیدگی شده و برخلاف پوسیدگی‌های دندانی، این خوردگی ناشی از باکتری‌ها نیست. در دهه‌های اخیر، متعاقب کاهش شیوع و شدت پوسیدگی‌های دندانی در کودکان خصوصاً در کشورهای توسعه‌یافته، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای در سایر اختلالات مانند اروژن دندانی مشاهده شده است.

به اعتقاد متخصصین، یکی از دلایل مهم ایجاد اروژن، افزایش ناگهانی مصرف نوشابه‌های بدون الکل، نوشابه‌های رژیمی و آبمیوه‌ها است. این مواد، مینای دندان را حل می‌کنند و همگام با عوامل مستعدکننده‌ای نظیر ریخت دندان‌ها و خواص بزاق ممکن است استعداد فرد را به اروژن تغییر دهند. وقتی مینا حل می‌شود، یکی از دو نوع ضایعه پوسیدگی یا اروژن ایجاد می‌شود. علت ضایعه پوسیدگی، اسید ناشی از تجزیه کربوهیدرات‌ها توسط باکتری‌ها است. درحالی‌که اروژن از عوامل دیگر ناشی می‌شود.

با توجه به این مطالب، لازم است نقش مواد و نوشیدنی‌های دیگری نیز که کمتر مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ارزیابی شود. در این خصوص، محققینی از علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پژوهشی را انجام داده‌اند که در آن، به بررسی و مقایسه اثر کفیر، دوغ و شیرسویا بر سختی مینای دندان‌های دائمی پرداخته شده است.

محبوبیت نوشیدنی‌های لبنی مانند دوغ و کفیر در دنیا به‌خصوص منطقه خاورمیانه به خاطر نوع ذائقه مردم این منطقه باعث مصرف روزانه آن‌ها شده است. نه‌تنها مزه دلپذیر این نوشیدنی‌ها بلکه خواص مغذی‌شان که تأمین‌کننده کلسیم بدن و حتی باکتری‌های مفیدی مثل استرپتوکوکوس در دوغ و کفیر، اثرات بسیار مفیدی در دستگاه گوارش دارند و مانع رشد ارگانیسم‌های مضر می‌شوند. شیر سویا نیز غذای اصلی و شناخته‌شده در کشورهای آسیایی است که هم‌اکنون در سرتاسر جهان مصرف می‌شود.

محققان در این مطالعه تجربی آزمایشگاهی، ۳۰ دندان دائمی کشیده شده بدون سایش و پوسیدگی را انتخاب کرده و تحت تأثیر نوشیدنی‌های فوق قرار دادند تا وضعیت مقاومت و سختی مینای آن‌ها را بررسی کنند.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که میزان ریزسختی مینای دندان بعد از غوطه‌وری در کفیر، دوغ و شیرسویا کاهش می‌یابد! این موضوع حاکی از آن است که این مواد، تأثیر منفی بر میزان سختی مینای دندان دارند، به‌طوری‌که باعث کاهش ریزسختی مینای دندان می‌شوند.

طبق این نتایج، نوشیدنی کفیر، بیشترین اثر را بر کاهش ریزسختی مینای دندان نسبت به دو ماده دیگر یعنی دوغ و شیرسویا دارد.

دکتر سیده فاطمه نامدار، استادیار دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو همکار دیگرش در این پژوهش، در تبیین اثرگذاری نوشیدنی کفیر بر کاهش ریزسختی مینای دندان می‌گویند: «کفیر یکی از انواع محصولات لبنی پروبیوتیک است که از طریق تخمیر شیر با دانه‌های کفیر تهیه می‌شود. دانه‌های سفیدرنگ کفیر با ظاهری شبیه به گل‌کلم حاوی مجموعه‌ای از باکتری‌ها شامل لاکتوباسیل‌ها و لاکتوکوکسی‌ها و مخمرهاست. دانه‌های کفیر برعلیه انواع گوناگون باکتری‌ها و برخی از قارچ‌ها مؤثرند و باعث تغییر در اسیدیته محیط دهانی می‌گردند».

این محققان ادامه می‌دهند: «همچنین کفیر باعث ایجاد تغییرات رنگ‌دانه بر روی دندان می‌شود که در بلندمدت باعث سایش و خوردگی مینای دندان می‌شود. اثرگذاری کفیر بر کاهش ریزسختی می‌تواند ناشی از اثرات فیزیکی کفیر نیز باشد چراکه کفیر شامل دانه‌های ریزی است که می‌توانند باعث سایش مینای دندان شوند و در نتیجة آن، ریزسختی مینای دندان کاهش می‌یابد».

بر اساس نتایج، کمترین اثر منفی را بر ریزسختی مینای دندان در میان این سه نوشیدنی، شیرسویا داشت. طبق نظر این پژوهشگران علوم دندانپزشکی، تفاوت بین شیر سویا با دوغ می‌تواند ناشی از تفاوت در اسیدیته آن‌ها باشد. آن‌ها دراین‌باره می‌گویند: «این دو ماده با داشتن pH یا همان اسیدیته متفاوت، اختلاف معناداری را در ریزسختی مینای دندان نشان دادند. دوغ موجب افزایش pH اسیدی محیط دهانی می‌شود که با تغییر فلور محیط دهانی سبب سایش مینای دندان در بلندمدت خواهد شد. با مقایسه pH های سه ماده مورد آزمایش، می‌توان فهمید که چرا کفیر بیشترین اثر را روی ریزسختی مینای دندان داشته است».

محققین فوق، در انتهای مقاله علمی پژوهشی برگرفته از تحقیق خود که در مجله «تحقیق در علوم دندانپزشکی» منتشر شده است، ضمن توصیه برای انجام تحقیقات بیشتر برای درک فرآیند اثرگذاری شیر سویا، دوغ و کفیر بر ریزسختی مینای دندان، پیشنهاد داده‌اند که در مطالعات مشابهی، تأثیرات مواد خوراکی و نوشیدنی دیگری نیز که مصرف روزانه بیشتری دارند، بر ریزسختی مینای دندان‌ها بررسی شود.

مجله «تحقیق در علوم دندانپزشکی» از سال ۱۳۸۳ توسط واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و در قالب فصل‌نامه منتشر می‌شود.

 

5656

منبع

ارتباط کژپشتی با یک ماده معدنی خاص!

فیوژا احتمالا تا سه سال دیگر به لوازم خانه هوشمند گوگل راه می‌یابد

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، اگر در یک فرد سالم ستون مهره‌ها را از روبرو یا پشت نگاه کنید به صورت یک خط راست دیده می‌شود. بیماری کژپشتی یا اسکولیوز انحراف جانبی ستون مهره‌ها(به راست یا چپ) می‌تواند به علت ناهنجاری مادرزادی(نوروفیبروماتوز) یا اسکولیوز اکتسابی(بیماری راشیتیسم) ایجاد شود.

مطالعه جدید پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سن‌لوئیس"(Washington University School of Medicine in St. Louis) نشان می‌دهد که ناتوانی بدن در استفاده و جذب کامل ماده معدنی منگنز می‌تواند در برخی موارد علت کژپشتی شدید باشد. پژوهشگران طی این مطالعه دریافتند که کودکان مبتلا به کژپشتی شدید دارای یک ژن خاص در بدنشان هستند که این ژن جذب منگنز را برای سلول‌ها دشوار می‌سازد. منگنز برای رشد استخوان‌ها و غضروف حیاتی است.

منگنز فلزی است که به گونه گسترده‌ای در بافت‌های بدن گیاهان و جانوران هست. این فلز یک ماده معدنی کمیاب نامیده می‌شود زیرا به مقدار بسیار کم در بدن انسان یافت می‌شود. بدن ما کم وبیش نزدیک ۲۰ میلی‌گرم منگنز، به گونه بزرگ در استخوان‌ها، اندوخته دارد. منگنز در پایه‌ریزی بافت همبند چربی و کلسترول، استخوان، عوامل لختگی خون و پروتئین نقش دارد. این ماده همچنین در عملکرد طبیعی مغز نقش مهمی دارد.

پروفسور "کریستینا گرنت"(Christina Gurnett) استاد عصب شناسی، جراح ارتوپدی و اطفال، گفت: مطالعه ما بیماری کژپشتی را به یک ماده‌ای در رژیم غذایی مرتبط می‌سازد. اما ما نمی‌خواهیم با صراحت بگوییم که اینگونه افراد می‌بایست منگنز مصرف کنند زیرا مصرف بیش از حد منگنز می‌تواند مضر باشد.

هر ساله حدود ۳ میلیون مورد جدید مبتلا به کژپشتی تشخیص داده می‌شوند. اکثر آنها مبتلا به کژپشتی خفیف هستند و تنها لازم است که تحت نظارت پزشک بوده و وضعیت خود را کنترل کنند اما کودکانی که مبتلا به نوع شدید این بیماری هستند می‌بایست یک کمربند مخصوص بپوشند. در موارد نادر، انحنای ستون فقرات افراد آن چنان واضح است که برای اصلاح، نیاز به جراحی دارد.

عوامل ارثی در ایجاد این بیماری نقش دارند اما در برخی موارد ژن‌های مختف نیز نقش مهمی در ابتلا به این بیماری دارند بنابراین پژوهشگران این مطالعه تمامی ژن‌های شرکت کنندگان این مطالعه که ۴۵۷ کودک مبتلا به کژپشتی شدید و ۹۸۷ کودک سالم بودند مورد آزمایش قرار دادند.

آنها دریافتند که تفاوت ژن "SLC۳۹A۸  " تنها در ۶ درصد از کودکان سالم بود اما این درحالی است که این تفاوت ژنی در کودکان مبتلا به کژپشتی شدید  ۱۲ درصد بود.

در گام دوم پژوهشگران به تجزیه وتحلیل یک گروه دیگر که شامل ۱۰۹۵ کودک سالم و ۸۴۱ کودک مبتلا به کژپشتی متوسط و شدید بود، پرداختند و دریافتند احتمال تفاوت ژن مذکور در کودکان مبتلا به کژپشتی حدود دو برابر است.

پژوهشگران همچنین آزمایشی را بر روی یک "گورخرماهی"(zebrafish) که توسط مهندسی ژنتیک دارای نقصی در ژن SLC۳۹A۸  بود، انجام دادند.

سپس متوجه اختلالات اسکلتی از جمله انحنا در ستون فقرات ماهی شدند.

این ژن بسیار مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما گزارش‌هایی وجود دارد که این ژن به سلول‌ها در جذب مواد معدنی مانند روی، آهن و منگنز کمک می‌کند. پژوهشگران دریافتند که سلول‌های انسانی دارای این تفاوت ژنی روی و آهن را جذب می‌کنند اما منگنز را جذب نمی‌کنند.

گرنت در انتها گفـت: با انجام این مطالعه و نتایج آن اکنون می‌بایست بر روی ایجاد یک برنامه تغذیه‌ای خاص برای کودکان مبتلا به کژپشتی تمرکز کنیم.

این مطالعه در مجله" Nature Communications " منتشر شد.

انتهای پیام

منبع
۹ تکنیک اصلاح ذهنیت برای بهبود زندگی

 

به گزارش خبرآنلاین،انستیتو ملی بازی‌سازی در راستای تحقق شعار «بازی ایرانی، رویکرد جهانی» و جهت انتقال تجربیات جهانی صنعت گیم به بازی‌سازان داخلی، فعالان این صنعت در پلتفرم کامپیوترهای شخصی را به رویداد دیجیتال دراگونز اعزام می‌کند.

 

مهلت ارسال آثار به «جایزه گیمیستان ۲۰۱۸» یک هفته تمدید شد

به‌دلیل پیام‌ها و درخواست‌های مکرر بازی‌سازان برای تمدید مهلت ارسال آثار، مهلت ارسال آثار به دومین دوره رویداد Tehran Game Convention جهت رقابت در جایزه گیمیستان، تا هفتم اردیبهشت ماه تمدید شد. تاکنون حدود ۶۰ بازی از کشورهای ایران، هند، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، ارمنستان، بحرین و مصر جهت حضور در نخستین دوره جایزه گیمیستان دریافت شده است. این هفت کشور در منطقه فرضی گیمیستان هستند که مجموعا ۳۳ کشور را شامل می‌شود.

 

دومین دوره مسابقات ساخت بازی‌های رایانه‌ای
دوره دوم مسابقات ساخت بازی‌های رایانه‌ای ویژه دانش آموزان پایه پنجم، ششم و دوره اول و دوم متوسطه قرار است بیست و یکم اردیبهشت امسال توسط آموزش و پرورش منطقه 2 با همکاری موسسه واله و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دبیرستان پسرانه واله (شعبه دریاچه چیتگر) برگزار شود.

 

بازی ایرانی 41148 در آستانه رکورد یک‌میلیون دانلود در گوگل پلی

بازی ایرانی 41148 ازجمله عناوین موفق سبک ماجراجویی در سال‌های اخیر است که علاوه بر استقبال داخلی در عرصه جهانی هم توفیق چشمگیری داشته. تعداد دانلودهای این عنوان در گوگل‌پلی از مرز 950هزار دانلود عبور کرده و در بازار داخلی نیز به‌عنوان برترین بازی سبک ماجراجویی شناخته می‌شود.

 

 

۳۱ کنفرانس و کلاس تخصصی رویداد بین‌المللی TGC 2018 نهایی شد

در بخش سخنرانی‌ها نیز تاکنون حضور ۲۶ سخنران خارجی قطعی شده است. این سخنرانی‌ها در ۵ بخش اصلی تجاری، تولید، فناوری، هنری و طراحی بازی قطعی شده است و به‌زودی اسامی سایر سخنرانان نیز اعلام می‌شود. قرار است در رویداد امسال 80 سخنرانی برگزارشده که پیش‌بینی می‌شود ۵۰ سخنرانی توسط سخنرانان بین‌المللی ارائه شود.

 

 

 

5656

 

 

منبع

چگونه به درخواست‌های کار رایگان پاسخ دهیم

اولین تصاویر واقعی میت 20 هواوی از نمایشگاه IFA2018 درز کرد

بسیاری از دوستان و آشنایان بدون در نظر گرفتن مشغله، انتظار کار رایگان دارند. چگونه به‌صورتی محترمانه به این درخواست‌ها پاسخ دهیم.

منبع

ابداع یک یخچال عجیب؛ بدون برق، بدون یخ!

مدیران موفق چه ویژگی‌هایی دارند

به گزارش ایسنا و به نقل از کیک‌استارتر، یکی از مشکلات حمل مواد غذایی در سفر، نداشتن تجهیزات مناسب برای خنک نگه داشتن آنهاست زیرا نگه داشتن مواد غذایی برای زمان طولانی، به یخچال نیاز دارد و یخچال‌ها نیز با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند. به علاوه، مواد شیمیایی که از یخچال‌ها منتشر می‌شوند، برای جو مضر هستند؛ در نتیجه استفاده از یخچال در طبیعت، با محیط زیست سازگار نیست.

شرکت "فنیک"(Fenik)، یک روش جدید و طبیعی برای نگهداری از مواد غذایی ارائه داده است. این شرکت، نوعی یخچال کوچک و قابل حمل ابداع کرده که می‌تواند مواد غذایی را بدون استفاده از الکتریسیته، خنک نگه دارد. هدف از ابداع این یخچال، ارائه یک روش کم‌هزینه برای حفظ میوه‌ها و سبزیجات در مناطق دورافتاده است.

برخلاف یخچال‌های دیگر که به تجهیزات الکتریکی مانند پنکه، کمپرسور هوا و پنل‌های خورشیدی نیاز دارند، این یخچال موسوم به "یوما 60 ال"(Yuma 60L) می‌تواند مواد غذایی را تنها با استفاده از آب، خنک کند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد یوما 60 ال این است که سبزیجات، به شرایطی گرم‌تر از یخچال‌های معمولی تمایل دارند. این یخچال‌ها دمایی بین 12 تا 18 درجه فراهم می‌کند و با نگهداری سبزیجات در رطوبت داخلی بالا، عمر مفید آنها را افزایش می‌دهد. این یخچالها ، همیشه قابل تنظیم هستند و نیازی نیست که کاربر، نگران خرید یخ یا اتصال یخچال به پریز برق باشد.

علاوه بر مزایای گفته شده، این یخچال، یک ابزار دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود زیرا به نیروی الکتریسیته نیازی ندارند و مواد شیمیایی مضر را در طبیعت منتشر نمی‌کنند.

تنظیم و استفاده از یوما، تنها چند ثانیه زمان می‌برد و انتقال آن، بسیار ساده است.

انتهای پیام

منبع
تماس با من

به‌احتمال زیاد، سرفیس لپ‌تاپ ۲ و سرفیس پرو ۶ مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک و بدون درگاه USB-C معرفی خواهند شد.منبع